REZYDENCJE ARTYSTYCZNE
MARZEC – CZERWIEC 2013
JIA QIU
Kurator: Agnieszka Wołodźko
Współpraca: Aleksandra Księżopolska
Jia Qiu podczas swojego pobytu w Gdańsku planuje stworzyć „Pamiętnik Flâneura”. Artysta uważa, że mapy i budynki nie stanowią wystarczającego źródła wiedzy do pełnego poznania miasta. Tylko zamieszkanie i wejście w osobiste relacje z mieszkańcami pozwoli poznać jego specyfikę. Artysta zamierza zbudować dialog z otoczeniem tworząc postać flâneura – włóczegi obecnego w mieście (rzeczywistej przestrzeni publicznej) oraz Internecie (wirtualnej przestrzeni publicznej).
Jia Qiu jest absolwentem Uniwersytetu w Shandong w Chinach. Od 2007 roku mieszka we Francji, gdzie ukończył Ecole Superieure d’Art de l’Agglomeration d‘Annecy oraz Ecole Superieure des Arts Decoratifs de Strasbourg. Aktualnie jest zaangażowany w tworzenie ośrodka rezydencji artystycznych w Pekinie, mającego stanowić platformę współpracy dla artystów z Europy oraz Chin.
Pobyt Jia Qiu odbywa się w ramach programu wymian artystów-rezydentów pomiędzy Stowarzyszeniem Apollonia ze Strasburga oraz CSW Łaźnia.
HYUNWOO JUNG & YOUNGJIN YOO
Kurator: Kyungwoo Chun
Współpraca: Aleksandra Księżopolska
Kolejnymi gośćmi będą koreańscy artyści: Hyunwoo Jung oraz Youngjin Yoo, absolwenci wydziału Fotografii Uniwersytetu w Seulu. Youngjin Yoo interesuje się granicą pomiędzy tym, co prywatne i wspólne. Hyunwoo Jung skupia się z kolei na roli jednostki w bezimiennym tłumie oraz na ogólnie akceptowanych normach panujących w określonej rzeczywistości.
Warsztaty fotograficzne „Nigdzie”
Prowadzenie: Youngjin Yoo (Jin)
20.05 – 17.06.2013
W ramach swojej rezydencji artystycznej koreański artysta wizualny Youngjin Yoo prowadzi warsztaty fotograficzne z uczniami gimnazjum Gedanensis w Gdańsku Brzeźnie, zatytułowane „Nidzie”. Proponowane warsztaty mają na celu podjęcie tematu nadprodukcji obrazów fotograficznych, skłonić do przemyśleń nad ich istotą oraz fotografii jako medium.
Każdy z uczestników otrzymał na okres 2 tygodni swój własny aparat analogowy z tylko 1 rolką filmu do dyspozycji. Obrazy zapisane na negatywie zostały następnie wywołane i posłużą jako materiał do kolejnego etapu warsztatów, tworzenia kolaży.