Projekt założony przez Krzysztofa Pawlika, twórcę takich formacji jak Christblood, Radio Internazionale, Embryonal Position i innych.
W zmiennym składzie, od momentu powstania, INIRE zrealizowało między innymi Hermetic Garden (2001), Septem Sermones ad Mortuos (2004), Traces (2007), Atalanta Fugiens (2009), remembering re-called (2011), Dante's Songs 2.011 (2011) i Shipwreck score (2012), które prezentowane były na festiwalach, w galeriach i ośrodkach sztuki w Polsce i za granicą, między innymi w Budapeszcie, Bratysławie, Pradze, Clermont Ferrand, Rzymie, Perugii, Florencji, Reykjaviku i innych.
W swoich działaniach INIRE łączy filozoficzne i antropologiczne poszukiwania z audiowizualnymi środkami wyrazu, interpretując ugruntowane już w kulturowej tradycji treści, które na granicy muzyki elektronicznej, elektroakustycznej, wideo artu i audiowizualnego performansu zyskują swoje współczesne znaczenie. Zainteresowania tematyczne INIRE oscylują między teorią komunikacji, strukturą mitu i dekonstrukcją, formalnie poruszając się w rejonach muzycznego minimalizmu, poezji dźwiękowej i słowa mówionego. Sound art połączony z postmodernistycznym zmysłem proliferacji sensów.
Efektem działalności scenicznej są audiowizualne wydawnictwa DVD Septem Sermones ad Mortuos (2008), DVD chopintimacy (2010), DVD Atalanta fugiens (2012) i inne.
Aktualnie INIRE to Krzysztof Pawlik i Małgorzata Dancewicz.
W Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia grupa występowała w 2013 roku w ramach projektu In Progress.