Artyści
Donnarumma Marco
Artysta zajmujący się nowymi mediami i sztuką dźwięku. Performer i nauczyciel akademicki. Urodził się we Włoszech, aktualnie mieszka i pracuje w Londynie.
Łącząc w swej twórczości badania nad biomediami, muzykę, teatr, performans, społecznościowe praktyki partycypacyjne (open source) i kodowanie subwersyjne, Donnarumma poszukuje relacji pomiędzy twórczością krytyczną i humanistycznym podejściem do technologii. Jego biofizycznych system Xth Sense zdobył pierwszą nagrodę w konkursie na nowatorskie instrumenty muzyczne Margaret Guthman Musical Instrument Competition i został uznany w 2012 roku za najbardziej innowacyjny instrument muzyczny przez Georgia Tech Center for Music Technology w USA.
Donnarumma występował i wykładał w 40 krajach, w tym w USA i Południowej Ameryce, Europie, Indiach, Chinach, Korei Południowej i Australii. Jego prace były prezentowane na wielu międzynarodowych festiwalach sztuki nowych mediów (ISEA, Venice Biennale, Biennale WRO), festiwalach muzycznych (FILE, Sonorities, Némo, Mapping, Piksel, Re-New, Laboral, EMAF) i znaczących konferencjach naukowych (NIME, ICMC, Pure Data Convention, Linux Audio Conference@Stanford CCRMA, SICMF).
Projekty Donnarummy zyskały szerokie zainteresowanie mediów, były przedstawiane i recenzowane w mediach takich, jak: BBC, Reuters, Wired, Create Digital Music, We Make Money Not Art, Rhizome, Weave, Digicult. Donnarumma był rezydentem znaczących instytucji artystycznych, takich jak: Inspace (UK) oraz National School of Theatre and Contemporary Dance (Dania). Jego prace były finansowane przez Komisję Europejską, British Council, Creative Scotland, New Media Scotland, and the Danish Arts Council.
Aktualnie pracuje i przygotowuje rozprawę doktorską pod kierunkiem prof. Atau Tanaki w Embodied Audio Visual Interaction (EAVI) Research Group, Goldsmiths, University of London. Jego badania są w pełni finansowane przez European Research Council (ERC).
Na przestrzeni ostatnich dwóch lat prowadził szereg warsztatów poświęconych wykorzystaniu biotechnologii w muzyce i sztukach audiowizualnych oraz wolnemu oprogramowaniu (open source). Wybrane instytucje, które organizowały jego warsztaty to: Harvestworks, Nowy Jork, USA; SESC Sao Paulo, Brazylia; UNAM and CENART Meksyk; NK, LEAP Berlin; Newcastle CultureLab, University of London, Glasgow Centre for Contemporay Arts; UPR Universidad de Puerto Rico; Gotland University Institute for New Media Art and Technology, Szwecja.
Od 2007 roku jest dyrektorem artystycznym Live Performers Meeting
www.liveperformersmeeting.net, corocznych spotkań międzynarodowych artystów nowych mediów. Jest aktywnym członkiem SLE, Sound Lab Edinburgh, i współpracownikiem CIRCLE
www.eca.ac.uk/circle, grupy naukowców, badaczy i artystów z siedzibą w Edynburgu.
W 2013 roku wziął udział w audiowizualnych interaktywnych performansach biofizycznych Bios@Techne@Art, które odbyły się w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia. Wydarzenie to stanowiło prezentacje działań artystycznych, w których fizjologiczna aktywność ciała człowieka nie jest jedynie przedmiotem artystycznej eksploracji, ale przede wszystkim stanowi materialną podstawę artystycznej kreacji.