19 LISTOPADA 2011, godz. 19:00
William Bennett stworzył projekt Cut Hands w 2007 roku, początkowo by eksperymentować z mało znaną kolekcją instrumentów perkusyjnych z Ghany w wolnych improwizacjach oraz innych oryginalnych typach eksperymentów dźwiękowych.
W 2002, zainspirowany umiejętnością haitańskich muzyków vaudou do tworzenia niesamowicie mocnej muzyki prawie bez wykorzystywania technologii, jako pierwszy zastosował instrumenty djembes i doundouns w klasycznym utworze „Wriggle Like A Fucking Eel” 12” formacji Whitehouse. Wielu przedstawicieli sceny noise/industrial uznało obranie tego kierunku muzycznego za radykalne posuniecie. Ośmioletnia praca nad nagraniami została uwieńczona docenionym przez krytyków i doskonale sprzedającym się albumem Afro Noise I. Muzyka Cut Hands była także często wykorzystywana w filmach VBS, m.in. „Liberia” (2009) i „Mandingo” (2010).
William Bennett (Cut Hands), Muir Vidler
Artysta, poza pracą nad aktualnym „afro-noisowym” projektem Cut Hands, zaangażował się także w projekt eksperymentalny masowej hipnozy, „Extralinguistic Sequencing” (Pozalingwistyczne Sekwencjonowanie), którego premiera odbyła się w galerii Tate Britain pod koniec 2010 roku. Wygłaszał też wykłady na festiwalach muzyki i sztuki oraz w instytucjach artystycznych w Wielkiej Brytanii, Japonii, USA, Australii i Szwecji – między innymi: Film Akademie (Niemcy), Edinburgh University, Tate Britain, CCA Kitakyushu, Yokohama Arts Triennale, Ogilvy Mather (Niemcy).
http://www.myspace.com/cuthands
Kurator: Łukasz Szałankiewicz
Wydarzenie z cyklu InProgress zorganizowane w ramach Festiwalu BRIT CULT