Robert Piotrowicz jest jedną z czołowych postaci polskiej muzyki eksperymentalnej i sztuki dźwiękowej. Realizuje projekty autorskie, a także współpracuje ze światową czołówką artystów z kręgów współczesnej muzyki i sztuki dźwięku. Jako instrumentalista pracuje głównie z gitarą elektryczną i modularnym syntezatorem analogowym, które stanowią jego podstawowy warsztat sceniczno-koncertowy. Oprócz zaawansowania w czysto instrumentalnych technikach, Piotrowicz jest doświadczonym wykonawcą własnej muzyki, także w zakresie współpracy z innymi artystami na poziomie elektroakustycznej improwizacji. Komponuje również w warunkach studyjnych, jest autorem muzyki teatralnej, projektów audiowizualnych i instalacji.
Jego twórczość dźwiękowa charakteryzuje się intensywną dynamiką, wyważoną formą, zachowując przy tym charakterystyczną i rozpoznawalną estetykę. Artysta nagrał kilka albumów solowych, ostatni „
Lasting Clinamen“ z 2008 roku spotkał się z bardzo dobrym odbiorem krytyków muzycznych z całego świata.
Robert Piotrowicz jako instrumentalista i improwizator główne projekty realizuje z Anną Zaradny, Valeriem Tricoli, Burkhardem Stanglem. Przez ostatnie lata współpracował również z muzykami z całego świata (Jerome Noetinger, Oren Ambarchi, Zbigniew Karkowski, Xavier Charles, Lasse Marhaug, John Hegre, John Butcher, Tony Buck, Kevin Drumm, Kasper T Toeplitz, Lionel Marchetti i inni).
Obok czysto dźwiękowych projektów realizuje również projekty audiowizualne: „
Zmartwychwstanie”, „
Homage” (2005, Szczecin), „
TOJTOJ“ (2006-2007), „
Summe von Nullen” (2005 Wiedeń), „
Definition” (2008, Club Transmediale, Berlin. W 2009 roku rozpoczął serie prac dźwiękowych: „
The Audio Is“ (Sound Camp, lipiec 2009), „
Prometeul“ (Transformator, sierpień 2009, Lwów, Audio Art 2010, Kraków), „
Prometeul 2“ (Skolska Gallery, Praga), „
Unternal“ (Futurological Congres, 2010, Lwów). Współpracuje z grupami teatralnymi komponując muzykę do spektakli m.in.: „
Lastade”, „Łasztownia 2008.
Cztery obrazy w przestrzeni” (reż. J. Turkowski, I. Thormann, Teatr Kana), „
Śmierć człowieka wiewiórki”, „
Bóg/Honor/Ojczyzna: Katarzyna Medycejska”, „
Herbert: Reconstrukcja Poety” (reż. M. Liber, Teatr Usta Usta/2xu).
Realizował projekty radiowe – „
Radio The Receiver“ (Radio Copernicus, 2005), „
Hra na ohradu“ (reż. L. Jiricka, 2008), „
Pan Cogito“(Zbigniew Herbert, Bucuresti 2009, 2cd audiobook), „
Rancio” (text by Emic Cioran, Cesky Roshlas, 2010).
Piotrowicz uczestniczył w wielu międzynarodowych wydarzeniach i festiwalach. Wraz z
Anną Zaradny prowadzi wydawnictwo i festiwal
Musica Genera.
www.musicagenera.net